جوان

سیاسی، فرهنکی ،دفاعی

جوان

سیاسی، فرهنکی ،دفاعی

از صندوق های سیار انتخابات تا حضور هفت هزار نفر طی سه دقیقه در انتخابات

دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی ۱۱ اسفندماه برگزار شد. انتخاباتی که مثل هربار حواشی خاص خود را دارد.

از صندوق های سیار انتخابات تا حضور هفت هزار نفر طی سه دقیقه در انتخابات

انتخابات ایران در رسانه های جهان

رسانه‌های خارجی همزمان با برگزاری انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری به پوشش خبری زنده این رویداد در شبکه‌های تلویزیونی و وب‌سایت‌های خود پرداختند.  

شبکه المیادین با پوشش زنده اخبار انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری، سخنان رهبر انقلاب اسلامی هنگام انداختن رای خود در صندوق انتخابات را منعکس کرد.
حدود هفت هزار مشهدی طی سه دقیقه در انتخابات شرکت کردند

 فرماندار مشهد گفت: ۶ هزار و ۸۰۰ نفر طی سه دقیقه نخست رای گیری در انتخابات شهرستان مشهد شرکت کردند که این رقم نوید دهنده انتخاباتی پرشور است.

محسن داوری در محل صندوق سیار شعبه ۹۷۵ بیمارستان امام رضا (ع) افزود: ۳۰ هزار و ۶۵۰ نفر تا ساعت ۹ در انتخابات شرکت کردند.

برای اولین بار انتخابات هیئت اجرایی تهران با استفاده از صندوق الکترونیکی انجام شد

حوزه انتخابیه قم، رشت و خمام، آبادان و ملایر حوزه‌های انتخابیه‌ای هستند که انتخابات به صورت الکترونیک در آن حال برگزاری است.

انتخابات الکترونیکی طبق قانون در یک هشتم حوزه‌هایی که بیش از یک نماینده دارند باید برگزار شود. صندوق‌های رای الکترونیکی از امنیت بالایی برخوردار هستند. امسال برای اولین بار انتخابات هیئت اجرایی تهران با استفاده از صندوق الکترونیکی انجام شد.

مشارکت ۶۵۰۰۰ اردبیلی در انتخابات

رییس ستاد انتخابات استان اردبیل گفت: تا این لحظه ۶۵ هزار نفر از اهالی استان اردبیل با حضور در پای صندوق‌های رأی در انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان شرکت کردند. این میزان مشارکت لحظه به لحظه در حال افزایش است و خبر‌های خوشی از مشارکت بالای مردم در صحنه انتخابات به گوش می‌رسد و باید تا آخرین لحظه رأی‌گیری منتظر مانده و میزان مشارکت مردم را در پای صندوق‌های رأی به نظاره نشست.

 آمار مشارکت در انتخابات به صورت برخط به ستاد انتخابات ارسال می‌شود

 وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در بازدید از سیستم مرکزی ستاد انتخابات کشور، در جمع خبرنگاران گفت: برای اولین بار در این دوره، آمار‌ها به صورت برخط به ستاد انتخابات ارسال می‌شود و از این طریق می‌توانیم تعداد شرکت‌کنندگان، ترکیب سنی و موضوعات مختلف را بدانیم؛ اما آنچه اهمیت دارد، ارتباطات پایدار است و آرا بدون مشکلی در حال اخذ شدن است. ر سامانه انتخاب ایران لیست نامزد‌ها و شعب اخذ رأی وجود دارد؛

تبلیغات در روز انتخابات؟
در حالی که زمان رأی گیری برای انتخابات مجلس دوازدهم و خبرگان ششم، از ۸ صبح امروز آغاز شده، برخی لیست‌های انتخاباتی همچنان در فضای مجازی و رسانه‌ای درحال تبلیغ شدن هستند.

صندوق های سیار رای پشت در منازل افراد

رئیس ستاد انتخابات کشور گفته است: برابر قانون جدید با ۵ مدرک هویتی از مردم با احراز کد ملی رای گیری خواهد شد و هرکس با هرکدام از این مدارک حاضر میشود مسئولان حوزه موظف به دریافت رای وی هستند. شعب سیار نقاطی برایشان مشخص شده است که حدود ۱۵ هزار شعب سیار در نقاط مختلف داریم. ممکن است برخی از مردم از نظر جسمی برایشان مقدور نباشد که در پای صندوق رای حاضر شوند. در صورتی که به اطلاع فرمانداری‌ها برسد شعب سیار موظف هستند به منازل این افراد حاضر شوند و رای آن‌ها را اخذ کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد