جوان

سیاسی، فرهنکی ،دفاعی

جوان

سیاسی، فرهنکی ،دفاعی

موکب‌های ارتش از ۱۵ روز مانده به اربعین فعال خواهند شد

امیر سرتیپ دوم محمد داود صارمی معاون آماد و پشتیبانی ارتش با اشاره به لزوم برگزاری هرچه با شکوه‌تر راهپیمایی اربعینموکب‌های ارتش از ۱۵ روز مانده به اربعین فعال خواهند شد حسینی اظهار داشت: ارتش یکی از سازمان‌های پیشتاز در عرصه راهپیمایی اربعین حسینی است و امیر فرماندهی کل و هیات رئیسه ارتش نیز در زمینه برگزاری باشکوه این راهپیمایی همواره همکاری کامل داشته‌اند.  

وی با اشاره به اینکه راهپیمایی عظیم اربعین نماد همبستگی و اتحاد شیعیان در اقصی نقاط دنیا است، افزود: امسال نیز ما طبق سال‌های گذشته، موکب‌های ویژه ارتش در هشت منطقه مستقر هستند. در مرز تمرچین و خسروی نیروی زمینی ارتش موکب‌های ویژه دارد و همچنین در شهر مهران به دلیل رفت و آمد پر تعداد زائران چندین یگان از نیرو‌های ارتش فعالیت خواهند داشت. 

وی ادامه داد: نیروی زمینی متولی موکب‌های منطقه چذابه است. در مرز شلمچه، نیروی دریایی دو موکب بزرگ خواهد داشت و در منطقه اصلی مهران نیرو‌های زمینی، هوایی و نیروی پدافند هوایی با برپایی موکب، مشغول به خدمت‌رسانی خواهند شد. 

معاون آماد و پشتیبانی ارتش تاکید کرد: موکب‌ها و بیمارستان‎های صحرایی ارتش از ۱۵ روز مانده به اربعین فعال می‌شوند و تا زمانی که آخرین زائرین ایرانی به کشور برگردند، موکب‌های ارتش فعال و مشغول خدمات‌رسانی خواهند بود.
امیر سرتیپ دوم صارمی به تشکیل بیمارستان‌های صحرایی ارتش جمهوری اسلامی در مناطق مرزی اشاره کرد و افزود: در منطقه شلمچه نیروی دریایی، در منطقه مهران نیروی زمینی و در منطقه خسروی نیروی زمینی بیمارستان‌‎های صحرایی خواهند داشت. همچنین در ورودی منطقه مهران، نیروی پدافند و نیروی هوایی ارتش به صورت مشترک به ارائه خدمات بهداشتی می‌پردازند.

وی با اشاره به فعالیت‌های فنی و مهندسی انجام شده توسط ارتش افزود: تعدادی از تجهیزات مهندسی و دستگاه‌های بیل‌مکانیکی ارتش در منطقه مستقر هستند و در صورت لزوم برای ارائه خدمات فنی و مهندسی به کار گرفته خواهند شد. دو فروند بالگرد هوانیروز ارتش نیز در منطقه ایلام برای ارائه خدمات امدادی مستقر خواهند بود و همچنین اتوبوس‌های ارتش در مرز خواهند بود تا زائران را به کشور بازگردانند.
امیر سرتیپ دوم صارمی در پایان گفت: ارتش در کنار موکب‌های خود، هر ساله در اقدامی ارزشمند به پشتیبانی از موکب‌های مردم نهاد نیز می‌پردازد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد