جوان

سیاسی، فرهنکی ،دفاعی

جوان

سیاسی، فرهنکی ،دفاعی

حضور برجسته صنایع دفاعی ایران در اکسپو قطر

مدلی از پهپاد پرچمدار جدید صنایع دفاعی ایران در نمایشگاه بین‌المللی تسلیحات دوحه در کنار محصولاتی از رقبای آمریکایی، چینیحضور برجسته صنایع دفاعی ایران در اکسپو قطر و ترکیه‌ای به نمایش گذاشته شد که توجهات را به خود جلب کرد.

روزنامه وال‌استریت ژورنال در گزارشی نوشت که پهپاد جدید ایران می‌تواند به لطف موتور توربو جت آن ۱۳ بمب حمل کند و بیش از ۱۶۰۰ کیلومتر در ارتفاع ۱۰ هزار متری پرواز کند. اما نکته قابل‌توجه درباره این پهپاد نامی است که روی آن مزین شده است: غزه

به گفته این روزنامه، پهپاد پرچمدار جدید صنایع دفاعی ایران در نمایشگاه بین‌المللی تسلیحات دوحه این ماه در کنار محصولاتی از رقبای آمریکایی، چینی و ترکیه‌ای به نمایش گذاشته شد که اولین نمایش این پهپاد در خارج از ایران بود. از زمان انقضای محدودیت‌های سازمان ملل بر صادرات موشک و پهپاد‌های ایران در ماه اکتبر، تهران به طور فزاینده‌ای تسلیحات نظامی خود را در بازار‌های بین‌المللی فروخته است. محدودیت‌های سازمان ملل بخشی از پیمان چندجانبه هسته‌ای با ایران موسوم به برجام بود که دولت ترامپ در سال ۲۰۱۸ از آن خارج شد.

​  ادامه مطلب ...

دوربردترین پهپاد انتحاری جهان را بشناسید + تصاویر

طی چند دهه اخیر فناوری پهپادی نقش برجسته‌ای در نبرد‌ها و جنگ‌های جهان پیدا کرده است و در این بین پهپاد‌های «انتحاری» ازدوربردترین پهپاد انتحاری جهان را بشناسید + تصاویر نقش برجسته‌تری نسبت به سایر انواع پهپاد‌ها برخوردار هستند.

این پرنده‌های بدون سرنشین که مشخصاتی شبیه به موشک‌های کروز دارند، در انواع مختلف با کارآیی‌های متفاوت، به‌دلیل صرفه اقتصادی، اثرگذاری مناسب و سهولت به‌کارگیری به جنگ‌افزاری تبدیل شده‌اند که بعضاً تعیین‌کننده سرنوشت میادین جنگ هستند و یا حداقل قادرند تلفات قابل‌توجهی به دشمن وارد کنند.

 از سوی دیگر این نوع از پهپاد‌ها به‌دلیل ابعاد کوچکتری که نسبت به سایر پهپاد‌ها دارند سخت‌تر توسط رادار‌ها شناسایی می‌شوند و برخی از آنها حتی قابل حمل توسط نفر هستند و در یگان‌های پیاده و نیرو‌های ویژه نیز مورد استفاده قرار می‌گیرند.  ادامه مطلب ...